Тези до нової навчальної програми
з інформатики для учнів 5–9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів Шкода,
якщо при розробці нових навчальних програм з інформатики будуть утрачені
надбання, відпрацьовані в реальному навчальному процесі у школах України
багаторічним використанням і вдосконаленням. Таке в нашій освіті вже не раз
траплялось, коли з приходом нового авторського колективу, за яким стоять великі
видавництва та їхні гроші, усе "старе" викидалося на смітник і за
державні кошти запускалася розробка нових навчальних програм і, відповідно,
друк нових, не завжди кращих, підручників.
За такою практикою районні, міські й обласні управління освіти щоразу заново
мобілізують і перенавчають усіх своїх учителів на різноманітних курсах,
розробляють масу платних методичок, що друкованим потоком ідуть у школи.
Чиновники від освіти слідкують за беззаперечним виконанням вказівок і директив
Міністерства освіти по впровадженню в навчальний процес "нового",
учителі знову і знову витрачають час і ресурси на розробку нових календарних
планів, нових конспектів уроків, їх методичного наповнення, складають нові
тести тощо.
На нашу думку, при розробці нової програми одним із завдань має бути: створити
із уже існуючого матеріалу гнучку, ефективну, уніфіковану навчальну програму
для 5–9-х класів, яка б мінімізувала подальші зусилля з її підтримки (написання
підручників, розробки методичних і дидактичних матеріалів тощо).